.widget.ContactForm { display: none; }
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ:
Επανήλθαμε με μια μικρή αλλαγή στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση: Προσθέτουμε ένα 9 επιπλέον και το 59 γίνεται πλέον 599 κι όλα τ΄άλλα τα ίδια! Όπως
εδώ:www.sekliza599.listen2myradio.com

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

6.12.2013                                 

Radio/Television


ΜΜΕ και συναίσθημα

Η διαπίστωση
Είναι γνωστό ότι ως ακροατές ή τηλεθεατές προσλαμβάνουμε μηνύματα από το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση με τέτοιον τρόπο ώστε να λειτουργούμε συναισθηματικά, χωρίς να χουμε τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε και να «φιλτράρουμε» την όποια πληροφορία μας παρέχεται.

Η απόδειξη
Σχετικές μελέτες έχουν δείξει ότι όταν τα ερεθίσματα και ο τρόπος παρουσίασής τους στοχεύουν στο συναίσθημα, έχουν γοητευτική επίδραση στον άνθρωπο. Έχει βέβαια και ο άνθρωπος την τάση να στρέφεται σε ερεθίσματα συνήθως με συναισθηματικό ή απειλητικό περιεχόμενο.

Η κατάσταση
Ο πολίτης όμως χρειάζεται αντικειμενική και πολύπλευρη ενημέρωση, ώστε να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη για σημαντικά ζητήματα που τον αφορούν.
Κάθε τηλεοπτικό κανάλι ή ραδιοσταθμός έχει συγκεκριμένη κλίση ή απόχρωση είτε σε αθλητική ομάδα είτε σε πολιτικό κόμμα, συντεχνία, ιδεολογία κ.ά. Δε μας διαφεύγει ότι η 4η λεγόμενη εξουσία έχει μεγάλη δύναμη και τεράστια οικονομικά συμφέροντα.

Ο στόχος
Έχουν ως σκοπό να ενεργοποιήσουν τον εγκέφαλο με μεγαλύτερες συναισθηματικές αντιδράσεις π.χ. φόβου, δέους θυμού, περιφρόνησης κ.ά. μέσω του  συναισθήματος αλλά και της διαστρέβλωσης, της γενίκευσης της είδησης , ώστε να έχουν μεγαλύτερη θεαματικότητα/ακροαματικότητα. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερο μερίδιο διαφημιστικής πίτας και περισσότερο κέρδος από διαφήμιση, και έσοδα από κρατικές επιχορηγήσεις και τραπεζικά δάνεια. Προωθούν επομένως τα οικονομικά τους συμφέροντα, αφού τα περισσότερα Μ.Μ.Ε. είναι ιδιοκτησίες ισχυρών οικονομικών παραγόντων. 

Κι εμείς τι κάνουμε;
Ο καθένας μας θα μπορούσε να αντιδράσει με το να είναι αρκετά ευαισθητοποιημένος, ώστε να επιλέξει μόνο εκείνα τα κομμάτια της ενημέρωσης που προσεγγίζουν περισσότερο τις «ευγενείς» θεωρητικές πτυχές της (αντικειμενικότητα, πλουραλισμός κ.ά.).

 By Giorgio 6.12.13

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου